Mi is a szakértői vélemény és mit tartalmaz?

A szakértői bizottság pszichológiai, pedagógiai esetleg orvosi vizsgálatokra épülő komplex diagnózist alakít ki, vizsgálati tapasztalatok alapján.  A célja a gyermek nevelése, oktatása során milyen kiemelt figyelmet kapjon és a különleges bánásmód szükségességét állapítja meg az aktuális vonatkozó jogszabályokra hivatkozva. Továbbá tartalmazza még a fejlesztési javaslatot, szakember szükségletet, amely alapján a gyermek jogosult a köznevelési intézményekben – a szülő számára ingyenes – ellátásra.

Azért fontos, hogy a gyermek hozzájusson ahhoz a többletjogosultságokhoz, ami a szakértői véleményben szerepel. Ez sajnos nem tud minden esetben és feltétellel megvalósulni intézményi keretek között a szakemberek kevés száma miatt.

Elolvasom “Mi is a szakértői vélemény és mit tartalmaz?”

A nevelés jelentősége

A nevelés fogalma sokunkat foglalkoztat. Hogyan legyünk tökéletes szülők, pedagógusok, nagyszülők, hogyan neveljünk tökéletes gyereket? Pedig a lényeg nem a tökéletességre való törekvésben, hanem az elég jóban van. Legyünk elég jó szülők, nagyszülők, pedagógusok stb. A nevelésnek akárcsak a körülöttünk alakuló világnak mindig változásra van szüksége. Minden gyermekhez más út vezet, hiszen nincs két egyforma személyiség. Viszont a nevelésnek is, mint mindennek vannak bizonyos esszenciái, hogy elég jó nevelőkké váljunk. A mostani írásomban egy ilyen lényeges elemet szeretnék bemutatni a kötődést és a család, közösség szerepét a gyerekek életében.

Elolvasom “A nevelés jelentősége”

Vadkan Vendel iskolába megy-áprilisi mese

Elérkezett az április, hamarosan tavaszi szünet lesz.  Reggel már nem csak a gyerekek csicsergésétől, hanem egyre több madár csivitelésétől volt hangos az udvar. Élvezték a gyerekek a tavaszi szellő lágy simogatását, a természet ébredését, hogy később sötétedik és tovább lehetnek a szabadban. Az első órára hívogató csengő megszólalása után sietve szaladtak a terembe.

A gyerekek a helyükre mentek, lepakolták táskájukat, előkészítették a felszerelésüket és sóvárgó tekintettel figyelték Ági nénit.

– Mi ez a tekintet, csak nincs valami baj? – tudakolta a tanító néni.

– Beszélgetünk kicsit? – kérdezte Tomi reménykedő hangon.

– Háát nem is tudom, szeretnétek? – nézett körbe Ági néni kedvesen.

– Igen nagyon – válaszolták szinte egyszerre a gyerekek.

– Rendben, akkor gyertek üljünk le a beszélgetős helyünkre – hívta  a gyerekeket.

A 2.d osztály örömmel foglalt helyet a teremben lévő szőnyegen, és hozzáfogtak hétvégi élményeiket mesélni.

Egyszer csak hozzáfogott leereszkedni a meseláda tétova mozdulatokkal billegett a levegőben, majd csodás táncot  lejtve  a kikelet színeiben pompázott. Közben az osztályban kellemes tavaszi fuvallat csiklandozta a gyerekek arcát és a tavasz illata töltötte be terem levegőjét. A szőnyeg lila mezővé vált a sok apró ibolyától.

– Ó de csodálatos! – mondták ámulva a gyerekek.

Amikor a meseláda leért a szőnyegre kitolódott az áprilisi fiók.

Ági néni kivette a papírtekercset és belekezdett a történetbe.

Elolvasom “Vadkan Vendel iskolába megy-áprilisi mese”